onsdag 30 september 2009

Otroligt duktig!

Åh, jag har varit så oerhört duktig idag. Om ni bara visste vad jag har slitit här hemma på min lediga dag!
Jag hade planerat att shoppa (fast det pratar vi inte högt om i spara-pengar-tider...måste bara få liite nya höstkläder. eller hur?! :P) och scrappa.

Istället hoppade jag upp ur sängen vid 9 imorse och började diska.
När disken var klar städade jag hela lägenheten, skrubbade badkar, bytte sängkläder/hannddukar, dansade till 80-talsklassiker och sjöng. Ett riktigt träningspass med andra ord!

Jag har slängt sopor och kartonger, varit nere i förrådet med grejer och bytt täcken i sängen. Ja, jag har verkligen varit duktig!

Om ca 1½ timme slutar Mattias jobbet, innan dess har jag tänkt att vara färdig med maten. Idag serveras en höstig soppa gjord på lite potatis, lök, palsternacka, kålrot, morot etc. Höstigt och gott!
De hade så bra priser på ICA igår så då kunde jag inte låta bli.
Hoppas det ska smaka!
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

carin lindgren sa...

Jag förstår att du känner dig duktig. Det är alltid lika skönt att få saker gjorda som man dragit sig för länge. Håll det nu fint, man vet aldrig när jag dyker upp! Kram Mamma