torsdag 29 oktober 2009

fin present


ser ni armbandet på bilden? Under högstadietiden fick jag det som födelsedagspresent av robin sköld. Visst är det fint! Vem hade så mycket pengar på den tiden att man köpte ett guldarmband åt en kompis? Inte jag och säkert inte robin heller. Varför gjorde han det då? Antagligen för att han är så himla snäll och en mycket god Vän. Han bryr sig om sina vänner och vill visa uppskattning. Jag tänker ofta på det där armbandet, även om jag inte använder det så mycket. Jag vill inte att det ska bli förstört. Jag minns tyvärr inte vilket år jag fick det, men jag minns att vi var ganska unga och att vi stod utanför musikskolan när jag fick det. Minns du när det var, robin? Tack för presenten! Kram

3 kommentarer:

Andreas sa...

Vad fint! Oväntade gåvor från hjärtat! Häromdagen kom jag att tänka på när jag en natt i Shanghai kring tresnåret rätt oförhappandes satte mig i en taxi för att åka till ett sjukhus cirka åtta mil från staden. Det var en katastrofnatt; jag lade ut flera tusen kronor, jag var oändligt nervös och min kinesiska var då inte så bra så jag allt jag förstod var att det kom folk och tog blod ifrån mig mest hela tiden. Hursomhelst, när morgonen väl kom kom en av sköterskorna som tagit hand om mig fram till mig och gav mig en risbulle och bönmjölk som hon hade varit och köpt. "Du såg så hungrig ut", sa hon. Blir fortfarande tårögd när jag tänker på hur fin hon var.

Robin slöld sa...

Men... Det hade ja nästan glömt.. :) Guud va länge sen de där var :) Kul att du har de kvar ;). Jag var rik då och är de nu med vettu ;p hehe

Robin sköld sa...

Just de ja. Du fick den dagen då du fyllde 15. vi skulle börja 9:an. Och du fick den för att du var en fin vän.. Och du ställde alltid upp. ;)
Kramen