onsdag 17 februari 2010

nytt och fräscht!

Imorse vaknade jag av att ha fått en vision- ett vitt köksbord!
Några samtal till mamma senare så slopade jag idén om att måla om bordet, istället köpte jag en vit vaxduk och färgglada löpare på Åhléns.
Det hela blev väldigt snyggt och vårigt, om jag får säga det själv!
Vi får se vad mina kära middagsgäster tycker, de kommer hit ikväll.
Eftersom dukarna är ganska dyra vill jag inte att de ska bli spillda på i första laget. Därför har jag köpt en transparent vaxduk som jag har lagt över de andra dukarna. på så sätt slipper jag tvätta i onödan :)
Tyvärr ser det ganska fult och "billigt" ut när den genomskinliga duken ligger på så den får jag bara ha i nödfall.

Efter att jag hade varit på Åhléns åkte jag till Ica och handlade mat till ikväll. Tror ni inte att Posten har varit hos mig med en rabattcheck under tiden jag var borta? Så typiskt att jag inte kunde använda den på en gång. Tur att den gäller i ett år! :)
Brevbäraren hade även kommit med en trevlig bilskatt att betala in och ett roligt paket att hämta ut. Alltså både ris och ros!
Paketet innehåller med största sannolikhet scrapgrejer.

Nej, nu ska jag lägga mig i soffan och läsa Aftonbladet och den nya kokboken "bullar"av Linnea Seidel från Linneasskafferi. Hos henne borde ni göra ett besök om ni känner för att få mat/bak-inspiration.
Alexandra lindgren

vit vaxduk 199:- per meter Åhléns
transparent vaxduk 29:- metern Åhléns
Löpare Meya 99:- Åhléns
Servetter 19:- Åhléns
Lampskärm 99:- Åhléns
Tulpaner 49:- Ica

Inga kommentarer: