onsdag 10 februari 2010

Själv är bäste dräng!

Trots att jag är ensam om att äta bröd här hemma (Mattias äter lite eller inget av både kolhydrater och fett, proteiner is the shit) så har det tagit slut.
Det känns inte helt bra eftersom mor och far kommer hit om två dagar. De har läst så mycket, här i min blogg, att jag bakar så mycket och då vore det ju snopet om de fick klara sig på endast småkakor. Hur gott är det till frukost? Röda vinbärskakor med smör och ost? Låter inte så gott va?

Därför har jag, bagarproffset, snott ihop ett par degar nu under kvällen. Det kommer serveras fetaost och cashewnötsbröd samt äppel/päronbröd här hemma nu i helgen. Det låter väl festligt?
Om något av brödet blir kalasbra så kan jag slänga upp receptet här så att ni också får prova :)

Jag har knåpat ihop en lista med "Saker som ska vara klara när mina föräldrar kommer". Listan innehåller 14 punkter där 9 punkter är avklarade. Jag har gjort 6 av dem, Mattias 1 och tillsammans har vi gjort 2. Ja, ni ser hur fördelningen ligger till i det här hushållet va?
Jag har kommit underfund med att "Själv är bäste dräng" så vill jag ha något gjort får jag göra det själv.
Jag kan säga åt Mattias att gör det här och det här. Svaret blir då "mmm, snart!"
Det där snart kan jag tala om för er sällan kommer. Knepigt det där tycker jag!

Samtidigt så kan man ju tänka som så att bara för att JAG (som skrev listan) tycker att alla punkter är viktiga så behöver ju inte han tycka detsamma. Vattna blommor brukar inte vara Mattias sak att göra! (jag vill gärna ha några blommor kvar :P)

Så, nu återstår övriga saker som att handla mat, städa och bära ner saker i förrådet.
Förrådet-grejen kan jag göra nu, men resten tar vi imorgon. Härligt att vara ute i god tid :)

Nu tror jag minsanna att det är dags att stoppa in brödplåtarna i ugnen!
Alexandra lindgren

3 kommentarer:

carin lindgren sa...

Lugn lugn lugn, slit inte ut dig så du är som en trasa när vi kommer. Låter väldigt gott med äpple/päronbröd. Själv har jag tre punkter kvar på min lista! Kram Mamma

Andreas sa...

Själv har jag tusen miljoner miljarder biljoner biljarder triljoner triljarder punkter kvar på min lista :/. Samtal att ringa, ansökningar att skriva, saker att lära, CV att uppdatera, system att organisera, böcker att läsa.

Eller så slutar vi alla att sträva efter framgång i detta vårt något bisarra samhälle och så åker vi till någon paradisö och njuter av stillheten en stund.

Kramis,
Bror

Martina sa...

Paradisö låter fantastiskt trevligt! När åker vi?
Kram Syster