fredag 1 oktober 2010

Alex Mongobong-skiva!

Jag var nere i förrådet och hämtade nattduksbordet alldeles nyss. När jag var där nere passade jag på att gå igenom alla gamla kartonger som fanns där nere. Vilket skatt!
Jag hittade gamla skolkataloger, studentmössan, tavlor jag broderade i högstadiet, gamla skor (som jag förvisso slängde i soprummetdirekt) och gamla cd-skivor. Jag trodde att jag ägde ca 6 skivor, men det fanns hur många som helst. Gamla godingar som jag har glömt bort!

En av skivorna jag hittade var "Alex Mongobong-skiva" som min kusin Benjamin har bränt åt mig. Det var under den perioden då jag sa att allt var "mongobong".
Jag minns närvi brände den skivan. Jag,  Jenny och Benjamin satt i hans rum nere i källaren och lyssnade på musik. De låtar vi ville ha med laddade han ner åt oss från Kazaa (inte precis igår ;)). Vi betalade 20 kronor så fick vi varsin skiva.
Jag måste säga att skivan är riktigt usel, men den är nostalgisk. Låtar som "Popcorn" samsas med gamla Scooter-klassiker, Sugarcult, Ebba grön och en Titanic-remix. En riktig blandning!
Goer skiva som man kan säga ;)

Just nu håller jag på att baka en kladdkaka som jag ska bjuda Lisa på imorgon. Något gott måste vi ju ha när vi jobbar hela lördagen. Det är vi värda!
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Andreas sa...

Walla, sådana där minnen är ju görtrevliga! Det gläder mig att du verkar ha det bra, omständigheter till trots. Jag tänker på dig här borta!

Kramis,
Bror