fredag 29 oktober 2010

schemalagd dag

Åh, vilken dag alltså. Jag känner mig helt slut i kroppen, vill bara lägga mig i soffan och titta på tv. Det kan bero på att allt jag har fått i mig idag är en knäckemacka och ca 2 matskedar yoghurt. Jag har inte hunnit äta mer.
10-11. Tvätta kläder. Åkte till JYSK och hämtade skjortor för att tvätta dem.
11-12. Tvätta kläder. Städade lägenheten
12-13.Tvätta kläder. Gjorde matsedel till nästa vecka och skrev nota.
13-14. Hömtade vinterdäcken från förrådet och la in dem i bilen. Duschade och åt min lilla frukost.
14-15. Lämnade in bilen på Bilelektro för byte av däck. Gick till JYSK och skrev skyltar fast jag är ledig idag. Det tar ca 2 minuter att gå mellan Bilelektero och JYSk och jag hade inget att göra i en timma så varför inte? ;)
15-16. Handlade mat på ica maxi. Jag och resten av Hudiksvall, jag har aldrig sett så mycket folk där. de hade smakprov på tårtor, men jag orkade inte dra in min stora vagn i folkmassan så jag avstod. Nyttigt av mig ;)
16-. Ja, nu har jag precis kommit hem och lastat in varorna i köket. Inte i kylskåpet än, jag måste samla mig innan jag gör det. Jag blev såhimla slut. Tanken var att jag skulle gå ner på stan och köpa smycken till rockfesten nästa vecka, men det får bli en annan dag. Det får bli någon dag nästa vecka då jag börjar jobba klockan 11, får gå innan dess. Nu orkar jag inte!
Det finns tre positiva saker med att jag handlade på ica idag. 1. kylskåpet blir fullt. 2.det blev billigt (endast 700 kr) och 3. jag såg en bil med nummer 100 som registereringsnummer, vilket innebär att jag nu kan sluta med min plate spotting. Skönt!
Jag tror att jag har letat nummer i 3 år nu. Idag såg jag den sista, finally! ;)
Nu är jag så hungrig att jag darrar. Dags att plocka in i kylskåpet och sedan laga lite mat. Idag står det isterband med rotfrukts- och äppelpytt på menyn. Mycket gott!

Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: