tisdag 17 december 2013

Frusen och allena

Som jag sa igår så är en av mina kollegor bortrest och en sjukskriven.
Det betyder att jag får hoppa in lite extra. Som imorse till exempel. Jag var på jobbet klockan 8 och gick därifrån runt 11-snåret.
Fortsatte mot stan och julklappsinköp. 
Letade parkering länge, men tog tillsist en plats några minuters gångväg från stan. 
Köpte mina klappar, åt lunch och gick tillbaka till bilen.

Vågar dock inte åka härifrån, jag kommer säkert inte få någon parkering igen om jag lämnar den här.
Klockan 15.30 ska jag vaccinera mig så det känns onödigt att åka hem när klockan är närmre 14. 
Har nu suttit här i kylan i nästan en halvtimma. Bilen är avstängd av miljöskäl, näsan rinner, händerna är stela och jag börjar bli kissnödig. En och en halv timma kvar, kommer jag stå ut?



Det positiva är att jag nu är färdig med julklappsinköpen.

Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: