måndag 16 december 2013

Mångsysslande matkreatör

Idag har jag spenderat tolv timmar på min arbetsplats. Fullt upp, minst sagt.
På grund av en resa till dominikanska republiken och en operation är två av mina kollegor borta, vilket ger mig lite extra arbete. Ni kan kalla mig för administratör, säljchef och biträdande butikschef. Bara att välja!

Efter jobbet åkte jag hem och längtade efter att få sätta mig vid bordet och äta mat som Anton skulle ha lagat. Det visade sig att han fortfarande var kvar på sitt jobb.
Jag fick då ta saken i egna händer och laga min egna mat.

Under matlagningsprocessen råkade jag på något vis få in en mikroskopisk flisa piripiri i näsan. Vilken brännande smärta. Otroligt oskönt, testa inte.

Vad blev det då för smarrigt tänker ni. Det ska jag med glädje berätta.
Vegetariska vårrullar med risnudelsoppa och broccoli. Utsökt!



Nu har jag ätit och tagit plats i soffan. Mini ligger i mitt knä, Mozart ligger på en stol i köket och Anton är fortfarande kvar på jobbet. Stackare, han är uppe i femton timmar nu. Då kan vi säga att han vinner dagens vem-jobbar-mest-tävling ;)

Alexandra Lindgren 

Inga kommentarer: