torsdag 19 december 2013

Volontärresa till Zimbabwe

Det är bokat och klart.
Den 3 mars påbörjat jag mitt volontärarbete nere i Zimbabwe, Afrika. Där ska jag vara i fyra veckor och ta hand om sjuka/skadade djur. Vilda djur.
Det känns otroligt spännande och intressant, tänk allt jag kommer få vara med om. Alla upplevelser, intryck och nya människor.

Det känns inte "på riktigt" än, men den känslan kommer nog ju närmre avresedatumet jag kommer.

Jag gör den här resan främst för att lära känna mig själv, utmana mig själv. Tänk att dessutom få tillbringa hela dagarna med djur. Wow!
Volontärcentret arbetar även med uppfödning av djur, såväl utrotningshotade som andra. 
Mina dagar kan komma att bestå av lek och matning av små små djurbebisar. Lejonungar och små apor, men säkerligen också läskiga djur som krokodiler. 

Ni får höra mer om det här framöver, men tills vidare ska ni få se vad som har kommit till mig via posten.
Först ut är detta förberedelsematerial.


Näst ut är ett paket som min kära mor har köpt till mig via volontärresor.se



Det består av ett myggnät, reselakan och en t-shirt. 
Kommer bli perfekt att ta med till Afrika. 

Alexandra Lindgren 

Inga kommentarer: