onsdag 12 december 2007

Hon som är vuxet nöjd

Jag har en liten fundering; har jag börjat med ett FÖR vuxet beteende?
Jag ställde klockan på 9.30 imorse på min lediga dag för att tvätta kläder. tvättiden började vid 10.00 och innan dess ville jag sortera tvätten och så.
när första maskinen var startad gick jag upp och diskade det enorma berget som stod på diskbänken. det tog lika lång tid som tvättmaskinen, 1 timma!

bytte maskin och fortsatte med att städa hela lägenheten. Bytte sängkläder och tvättade filten som ligger i soffan. den började kännas lite tråkig och smutsig! Nu är det åtgärdat!


Det som känns för vuxet med det hela är att jag har tänkt på att göra det här hela veckan.
känns precis som en sak min mamma skulle kunna göra!


Jag jobbade i måndags och igår och idag och på lördag är mina enda lediga dagar på hela veckan. "normala" ungdomar skulle nog ha tagit det lugnt och sovit ut en sån här dag, men inte jag.
jag vill få fint omkring mig!
jag vill att Mattias ska le när han kommer hem, vill att han ska tycka att jag är duktig!


Annso är så söt!
hon hade sagt till Anna-Karin att jag inte var med i a-kassan. hon var orolig för om jag klarade mig. Samtidigt förstod hon att jag inte ville vara med i a-kassan.
då måste jag verkligen söka jobb 24/7. det klarar jag bara inte av!
mår psykiskt dåligt av alla nej-svar man får. och aklla som tjatar sen. har du sökt jobb? har du fått jobb? har du hittat några jobb? hur går det med jobbsökandet?
JAG ORKAR INTE!

jag klarar mig med timmarna jag får på jysk, just nu är det ganska många. sen i framtiden får jag se hur det blir!

nu på fredag jobbar jag mellan 8-17. då ska vi äta julgröt på morgonen och dela ut julklappar. det ska bli mysigt! måste bara ge mig ut och köpa en klapp för värdet 80-100 kronor.


jag funderar på att ge mig ner på stan en stund och titta på klappar till mamma och Jimmy. men jag vet inte?! ja ska väl hinna laga mat tills mattias komemr hem så han får något att äta. sen så ska ja träna med elin vid klockan 5 så ja kanske borde vila lite innan det?!

får ge mig ut på lördag istället och leta!

på tal om träningen ikväll. Elin, jag vill ha alla detaljer ;)

På lördag firar jag och Mattias 1 år!

då ska vi äta lite exotisk planka och mysa. vore trevligt att ha lite vin att dricka till det!
Jag är kär!!! <3


på fredag är vi bjudna till antingen larsis eller lars (mattias farfar) på lite mat. lite smått å gott! ska bli mysigt :)

vad ska man ha på sig? :)


Nej, nu ska jag nog ta ett varmt och skönt bad! det behöver jag just nu :)

JAG ÄR KÄR! <3

Alexandra Lindgren - Hon som är vuxet nöjd!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk, ett helt år! Jag önskar Dig och Mattias all lycka. Måste även tillägga att jag vet att Hudiksvall kan vara en otroligt tråkig stad, men jag hoppas att Du trivs någorlunda iallafall.

Anonym sa...

Åh, nu blir jag verkligen nyfiken på vem denna "Hudiksvallsbo" kan vara. Vore väldigt roligt om du ville uppge det :)

tack förresten, jag trivs bra. Änsålänge :)