fredag 14 december 2007

Klanten number one

Ok, jag vet att ni kommer säga det. eller iaf tänka det. ni komemr säkerligen skratta när ni läser det som komma skall, men det bjuder jag på. nu när det snart är jul och allt :)

jaja, håll tillgodo:

Igår morse gick jag ut till bilen vid ca 09.15. jag började jobba vid 09.45 och det var supermycket is på rutorna så jag ville vara i god tid. tur var väl det!

Jag startade bilen, lade in handväskan (där jag hade mobil och hemnycklar) i passagerarsätet och gick ut för att skrapa rutor. jag stängde inte dörren IFALL den skulle fastna.

När jag stod där och skrapade upptäckte jag att dörren hade stängts. Shit tänkte jag, vad gör jag nu? jag ryckte i dörren, självklart hade den gått i baklås.

jag slet och drog, trodde jag skulle börja gråta. vad skulle jag ta mig till? jag hade inga hemnycklar på mig och inte helelr någon mobiltelefon, allt låg inne i den låsta bilen. den låste bilen som dessutom var igång. den stof och brummade för fullt. miljöfaran nummer 1!


Jag tog mod till mig och ringde på grannen som bor nere i källaren. ingen öppnade dörren så jag fortsatte 2 våningar upp. Där öppnade en jättetrevlig tjej som mer än gärna lånade ut sin mobiltelefon så att jag kunde ringa till Mattias och be honom komma hem. Då kunde han ta sin bilnyckel och öppna dörren.
Tjejen hade morgonrock på sig och var nyvaken och sjuk. hade legat hemma i 2 veckor! vadå pinsamt att väcka henne?

I vilket fall som helst var jag välkommen att ringa på fler gånger om jag ville :)
mycket trevlig granne!

Mattias kom hem, bilen startade och jag var på Jysk 2 minuter innan jag började. Stressigt!
Min lucia var alltså inte alltför lyckad :)

(dags att sluta skratta nu!)



Idag var jag på Jysk mellan 8-17. vi åt ett litet julbord och delade ut julklappar. jag fick 2 jättefina muggar av Anna-Karin. Hon fick anti age-produkter av mig :D
haha, är man yngst så måste man få skämta :)

Mattias hämtade mig från jobbet sen åkte vi hem till Larsis. där åt vi julbord ihop med mattias farfar och hans tjej. jättemysigt!
fick, som vanligt, en puss på kinden, men det får vara ok :)

sen skjutsade jag hem dem till Idenor på en extremt halkig vägbana. klarade mig hem iaf. skjutsade Mattias till en kompis eftersom han skulle titta på film där. Ännu en kväll ensam! :/

Ringde till mamma en snabbis och tittade sedan på legally blonde på tv4. inte den bästa filmen, men den fick duga.

Nu sitter jag här och väntar på att Mattias ska ringa och vilja ha skjuts hem.

imorgon blir det fiske ute på isen i Idenor. Ingen Jägermeister och oboy för min del, men för deras kanske? :P

sen på kvällen ska vi äta exotisk planka efter som vi firar 1 år. blir även lite vitt vin och räkor. gud så mysigt vi ska ha!

krypa ihop tätt intill varandra och mysa. tänka tillbaka på den UNDERBARA helgen i Stockholm för ett år sedan. De mysiga duscharna tillsammans, alla kyssar, den fina maten Mattias bjöd på, hur vi gick hand i hand och var så söta. Hur jag kysste dig på halsen redan på stationen, så fort jag såg dig. Det var så underbart, låt oss uppleva det igen <3



som sagt, mysigt ska det bli!



Nej, nu ska jag fortsätta med mitt tv-tittande. trist, men sant!
ha det så bra!

Alexandra Lindgren - Klanten number one

Inga kommentarer: