torsdag 24 juli 2008

Älskade Ulli

Jag vet inte om ni lyssnade på det, men alldeles nyss var det en tjej, vid namn Johanna, som pratade i p3. Hon berättade om att hon vid 5-års ålder hade fått en katt. Den var nu tolv år gammal och hade fått bröstcancer, många knölar i bröstet. Nästa vecka skulle hon åka till veterinären och avliva katten, hennes allra bästa vän!
Jag stod och skar frukt när jag lyssnade på det där och helt plötsligt kände jag hur en tår rann nerför min kind. Tänk att få en katt när man är 5 år gammal och efter 12 år behöva avliva den. Sin allra bästa vän!

Mina tankar går då direkt till Ulli, hon är ju inte den yngsta längre. Mamma säger att hon mår bättre, hoppas att hon gör det! Lilla söta UlliNulla!
Det var längesedan jag träffade henne nu, min bästa vän!


I mitt förra inlägg har jag insett att jag var lite luddig! Ska förtydliga lite :)
Ja, i tisdags skulle jag och Mattias grilla. Vi upptäckte ganska snabbt att 7 skivor kött var för mycket för oss två så vi ringde hit Pelle och hans flickvän, Sandra. Tillsammans satt vi ute i trädgårdsmöblerna och åt god mat. Sovrumsfönstret hade vi öppnat och spelade lite musik innifrån. Inte alls högt, lagom!
När vi har suttit där ett par timmar och druckit oss berusade på ren sprit och några cider, kommer det fram en man och stälelr en massa konstiga frågor.
gubben: vad håller ni på med då?
vi:inget speciellt, grilalr och hr trevligt
gubben: har ni åldern inne för det där?
vi:JA!
gubben: och ni har eget kontrakt och så?
jag och mattias: vi bor i lägenheten här så JA, vi har eget kontrakt. Stör vi någon?
gubben:Ja, det kan man ju säga att ni gör!

Sådana där sura och tråkiga människor stör mig verkligen, vad hade han för rätt att fråga ut oss. Vi hade inte hög volym och vi pratade lågt. Jävla gubbe!

Nu ska jag och Mattias titta på filemn vi just var nere på Hemmakväll och hyrde. Till den ska vi äta vitlöksbaguetter och ost och kex. Mums!

Irriterad,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: