fredag 13 augusti 2010

farlig bil!

pappa kom just hem och sa att min bil står inne på Grahns bilar i Tranås. Hjullagren måste bytas (eller var det lagas?!)
Verkstadskillen hade sagt att jag absolut inte kunde åka till Hudiksvall i den bilen, knappt att pappa skulle kunna köra den till Tranås, 3 mil.

Bilen kan stanna eller snurra precis när som helst, mycket läskigt. Skulle något hända så är det ju garanterat idag, fredagen den 13:e!
De lagar bilen just nu så jag får se vilken tid jag kommer hem ikväll. Antagligen ganska sent!

Jag tänker på alla gånger jag har skjutsat mina vänner till exempelvis torön. Tänk om något skulle hända på lilla "Kalvstigen"?
Eller tänk om något skulel ha hänt när jag åkte till Ödeshög, mitt på en 120-väg?
Verkstadskillen sa att det var ungefär samma ljud när det gällde hjullager och däck, alltså har jag åkt i ett år (?) i tron om att mina däck var snedslitna. När som helst kunde det ha gått sönder.
Ren tur att pappa provkörde bilen igår, annars hade jag åkt hem och trott att allt var som det skulle.
Synd att man inte har någon bond-kompis, de hade hört ljudet på en gång :)

Nu ska jag äta en liten macka och sedan packa färdigt min väska. Det är inte det lätatste, jag har lagt saker i hela huset. Jag har ändå varit här i ter veckor nu.
Alexandra lindgren

Inga kommentarer: