söndag 1 augusti 2010

oordning!

Jag märker att mina tidigare inlägg inte riktigt hamnade i rätt följd. Vad gör väl det? Inte mycket!

Här hemma i Ödeshög rullar dagarna iväg utan att vi egentligen gör något. Vi har rensat ur boden och halva vinden, varit i Linköping och handlat lite kläder och så har vi legat vid poolen de få dagar det har varit varmt. Ja, vi har ju gått på Johannamarken också, inte att förglömma. Ödeshögs årliga marknad. Nästa helg är det Skänningemarken, den kanske man skulle gå på. Förhoppningsvis träffar man på Jessica och Josefine där!

Kräftor har vi bestämt att vi ska äta någon dag också, gud så gott. Finns det något bättre?
På tisdag ska vi åka in till Mjölby för att fira lilel Milleponkens födelsedag och så ska jag hinna med att träffa Jenny, ola och eventuellt Cissi något nästa vecka. Fullt schema!

Imorgon blir det Ullared med mammsen, alldeles fantasiskt. Jag ska köpa en pläd och hon nytt porslin, det låter väl som en bra anledning för att åka dit? ;)

Mozart har ännu inte visat sig. Han ligger gömd under den där boden och vill inte komma fram. Jag förstår inte varför. Man tycker ju att han borde visa sig när han hör min röst, men icke!
Jag och mamma får nog slå upp ett tält vid ingången till boden och sova där. Då kanske han kommer fram?

Nu säger pappa att jag ska gå och lägga mig, jag ska ju till Gekås imorgon.
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: