fredag 20 augusti 2010

nyponsoppa

Jag var på ICA idag. Köpte lite grönsaker, lite kattmat och annat smått och gott. Och nyponsoppa. Fantastisk nyponsoppa!
Bland det godaste som finns är att dricka varm nyponsoppa i en mugg med ovispad grädde och mandelbiskvier. Det är precis vad jag gör just nu, njuter av varje droppe.

Kattmaten jag köpte var av ett varumärke jag aldrig tidiagre har provat. Den var dyrast av alla torrfoder och såg bäst ut. Vilken succé!
Mini och Mozart kastade sig över skålen (De har en skål med ny mat och en skål med whiskas), ingen ville äta av den gamla maten. Mycket bra!
Den får gärna vara dyrare, bara den innehåller mer näring, den var specialanpassad efter innekatter.

Jag har ett missat samtal och ett röstmeddelande på min telefon, från min kollega. Hon sa att det var dags att göra en ny e-learning (vårt utbildningssystem på jobbet) och att jag skulle få göra den hemifrån. Inte illa att man kan göra den här hemma, jag trodde att man var tvungen att sitta på jobbet och göra den.
Den här gången skulle utbildningen vara om höstens nya möbelsortiment. Lika bra att jag ringer upp henne så att jag kan sätta igång. Ska bara njuta färdigt av min nyponsoppa först!
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: