fredag 20 augusti 2010

sockerkaka!

Jag läser på Aftonbladets hemsida om en knivskuren kvinna i centrala Linköping, att kronprinsessan inte kan bli mutad och om vilka politiker det egentligen är som ljuger, när äggklockan plötsligt ringer. Jag blir förvånad och undrar varför jag har ställt klockan. För att jag tvättar kläder? nej, jag har ju bara tvätt i tumlaren just nu och tvättid fram till klockan 16, ingen stress.

Så går jag in i köket och får syn på sockerkakan jag har i ugnen. Tur att jag ställde klockan, annars hade den blivit riktigt bränd så bra minne som jag har...
Åh, vad gott med sockerkaka, jag tror att jag ska ta mig en bit på en gång!
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Andreas sa...

Undvik Aftonbladet. Denna "tidning" får dig att tro att du läser viktiga saker, och du glömmer tid och rum. Du ägnar den timme efter timme, men när du lämnar sidan och tänker tillbaka på vad du läst kan du inte minnas en enda rubrik.

Kram
Bror, den vise