onsdag 23 november 2011

adventspyssel

På söndag är det första advent, visst går det fort!?
I söndags bakade vi lussekatter och idag har jag adventspyntat köket så nu känns det som att det kan få bli söndag snart, ska bara göra min adventsljusstake klar först. Till den måste jag köpa mossa eller någon grön kvist av något slag, sedan är det bara att börja skapa.


Idag har jag som sagt fixat i köket, bytt gardiner och putsat fönster. Julpyntet får komma upp närmare jul!
Mozart var med och putsade fönster, han stod ute på fönsterblecket och kikade. Mini ville gärna hoppa ut så honom fick jag stänga in i sovrummet. Elak mamma jag är!

innan adventsfix

efter adventsfix

Eftersom Mozart själv hoppade upp på blecket och inte var rädd, utan ville gå längre och längre ut, så kanske det går att gå ut med honom i koppel snart?
Det skulle vara bra så han kan vara ute i Ödeshög sen.

Medan jag strök gardinen och dukarna sprang lille "Mås" runt mina fötter och lekte med en batteridriven mus som Anton har köpt. Man fick passa sig så man inte trampade på honom.


bus med musen

Mini var inte lika intresserad

Nu ska jag bära ner lite saker i förrådet och sedan sätta mig i soffan och sticka lite på min prydnadskudde, som snart är halvklar.
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Älsklingen sa...

Va duktig och va fin du gör hjärtat<3 ska bli riktigt trevligt att komma hem :)