onsdag 30 november 2011

Ödeshög dör ut!

Nu vet jag varför Ödeshög dör ut!
Mamma och pappa har sagt det länge, men det är först idag som jag har förstått hur det ligger till.
Jag kikade, för skojs skull, på hus i Ödeshög på hemnets hemsida.
Visst, husen är relativt billiga, men man skräms iväg av att bara titta på första fotot av huset. Alla människor är inte intresserade av inredning, det är ok, men alla mäklare borde ha ett visst intresse av att deras objekt blir sålt. Ödeshögs mäklare, Hans Nyberg, är tydligen inte intresserad!
På varje foto är rummen belamrade med helt onödiga saker, saker som gör att man inte ser hur rummen ser ut. Kolla bara fotona på det HÄR huset. Visst, det står att det är ett renoveringsobjekt, men man kan väl ändå plocka bort 90% av blommorna på vardagsrumsbordet eller tömma lilla toaletten på hårfönar och liknande pryttlar?

Nej, jag förstår varför folk inte gärna flyttar till Ödeshög. Antingen får Hans Nyberg anlita fotografer som vet hur ett hus blir säljande eller så får man som säljare av sitt hus anlita en annan mäklarbyrå.

Egentligen helt ointressant ämne, men det var vad jag störde mig på nu när jag nattsurfar på internet. dags att sova istället.
Alexandra Lindgren

2 kommentarer:

Martina sa...

Jag håller med dig, Hans kunde gott kosta på sig en fotograf då hans bilder är så sjukt dåliga. Det har jag tänkt på länge. Huset ser på första bilden helt snett ut, han tar bilder ur konstiga vinklar och i många fall är bilden så överexponerad eller på annat sätt dålig att det varit bättre att inte ta med den alls.
Hans kunder skulle kanske också kunna engagera sig en smula, t ex ta bort döda blommor och trasiga luftmadrasser eller för all del STÄDA innan fotograferingen...
Alla hus måste inte se stylade och fantastiska ut men vill man sälja så kanske man orkar ta tag i städandet i alla fall?
Kram och tack för senast

Anonym sa...

Era angrepp på mäklaren Hans Nyberg är obegripliga och orättvisa! De kontakter jag har haft med honom är positiva i överflöd! Bilderna visar verkligheten och fakta och inget annat än fakta framkommer tydligt i all information.
Om någon är missnöjd med försäljningen, kan ju beror på att allt "skit" går inte att sälja - - ens med mördande reklam som just H.N. inte vill medverka till.
mvh
Pentti Lehto