tisdag 1 november 2011

rask morgonpromenad

Runt klockan nio imorse vaknade jag. En liten stund senare klev jag upp ur sängen och gjorde 100 situps, 10 armhävningar och ca 30 rygglyft.
På med underställ, fritidskläder och skor, sedan ut på en promenad.
I Sandvalla-trakten gick jag "vilse" och var tvungen att ringa Anton som fick berätta var jag befann mig och hur jag skulle gå för att hitta hem. Efter någon minut kände jag igen mig och fortsatte hemåt.
Jag passerade vackra hus med fina trädgårdar, hus med mindre fina trädgårdar, järnvägsspår, bilar och  hästhagar med den vackraste naturen. Det doftade sol, friskt och gödsel. Precis som det ska vara.
Så vill jag bo, nära naturen men ändå inte långt från stan.

Total distans: 8,39km. Rörlig tid: 1:06:45. Genomsnittlig rörlig hastighet: 7,54km/h

Nu har jag satt mig ner och dukat upp frukost. En tallrik havregrynsgröt, två kokta ägg, ett glas juice och en smörgås.
Nu känner jag att dagen kan börja.

Om jag inte får en rejäl träningsvärk imorgon så blir jag sur
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: