torsdag 26 januari 2012

drömmar om Grekland

Jag och Anton planerar att åka till Grekland i år. Vi tänkte först ta det till våren, men eftersom Grekland inte är så varmt då så tror vi att vi väntar tills i höst. Mamma och jag var där i september 2010 och då var det varmt i havet och i solen. riktigt fint var det!

Dessutom har Anton en bil ståendes i ett garage som måste byggs ihop och göras klar, som det är nu står den bara och tar plats (och pengar). Han räknar med att det är ca 30.000kr kvar som ska läggas ut innan den är färdig. Jag sparar pengar till semestern och han till bilen ;)

Jag har även planerat att jag ska börja gå till jobbet i stort sett varje dag. För det första sparar vi in på bra många kallstarter på bilen och bensin. För det andra så håller jag mig smal, det är ju väldigt bra :)
Sen tänkte vi att vi skulle fortsätta med veckomenyer och veckohandling så att vi inte köper lite då och då. Det går så mycket onödiga pengar då.

Operation pengaspar börjar alltså nu!
Här kommer lite bilder från Grekland 2010 som kan fungera som inspiration till att spara pengar. Heja heja!

Myrthos Beach

fruktiga drinkar

stranden Makris Gialos

Vart drömmer du om att åka?
Vad sparar du pengar till?
Alexandra Lindgren



1 kommentar:

Towe sa...

Grekland är underbart vacker och härligt. Dit återvänder man gärna flera gånger. Sist jag var där åkte jag och Patrik till Parga som ligger vid havet på fastlandet. Det kan jag verkligen rekommendera. Romantiskt och hur charmigt och fint som helst. Ligger fullt med mysig restauranger längs med stranden.
Ett litet resetips från mig;)