torsdag 26 januari 2012

slut på LCHF!

LCHF har funkat jättebra för både Anton och mig, han har blivit piggare och blivit av med sig huvudvärk  och jag har gått ner i vikt och känner mig smalare. win-win situation!
Problemet är bara att jag är så otroligt dålig på att dricka vatten, vilket man måste göra om man ändrar sin kost till att äta mycket fett och lite kolhydrater.
Det ledde till att min mage sa stopp igår!
Utan att gå in på detaljer kan jag säga att jag försökte gå på toaletten mellan 12-20 igår utan att lyckas.

När Anton kom hem och frågade vad vi skulle äta sa jag spaghetti och köttbullar. Han tittade lite konstigt på mig och frågade om jag var säker på att vi verkligen skulle äta spaghetti, ett big no no inom LCHF.
Så blev det iaf och jag är nöjd med mitt beslut.
Kan jag inte bli bättre på att dricka vatten så kan jag inte fortsätta med LCHF.
Visst kommer jag tänka på att äta mycket broccoli och blomkål i fortsättningen samt kanske byta ut kolhydraterna mot något annat då och då, men jag kommer inte äta så strikt som jag har gjort i 2½ vecka.

Anton hade även med sig diverse Apoteksvaror hem till mig samt tre tidningar och en godispåse som knakelibrakmedicin för att jag var sjuk. Fick nämligen sjukanmäla mig från jobbet för att det var så illa med min mage!



Är han inte fantastisk min Anton?
Han tänker då på allt <3
Det känns fantastiskt att ha en sambo som verkligen bryr sig om mig, som alltid ställer upp och som alltid visar ömhet och kärlek. Världens bästa, helt enkelt!
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Helena sa...

Men så härligt att bli uppvaktad så där mitt i veckan :)
Det är kärlek det.