torsdag 19 januari 2012

En students känslor

Två dagar har nu gått av mitt studieliv. Inom loppet av dessa två dagar har jag hunnit känna lycka (när böckerna äntligen kom), intresse (när jag började läsa), glädje (när jag tillsist förstod vad som menades i boken), irritation och ilska när jag inte förstår och slutligen förvirring och lite ångest.
Förvirringen beror på att alla begrepp snurrar runt i huvudet och ilskan beror på att jag inte förstår det jag borde förstå. Ångesten kommer sig av att jag vet att jag MÅSTE plugga mycket idag när jag är ledig, imorgon när jag jobbar har jag inte lika mycket tid.
Har suttit till och från sedan klockan 9 imorse.
Var kan man köpa självdisciplin?

Nu ska jag ta en kort promenad i det vackra vädret, sedan ska jag hoppa in i duschen så jag ser respektabel ut ikväll. Det blir nämligen bio med mitt hjärtegryn klockan 18.15.
Efter det ska det bli någon timmes plugg innan sängen kallar. Så det så!

Tulpaner, ett löfte om en kommande vår
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: