lördag 17 mars 2012

Älskade Wille

 Världens finaste Wille.
Första gången jag såg honom var han så liten. Han mötte mig i trappan när jag kom till Ödeshög tidigt en morgon för ett par år sedan. Hans lilla lilla svans viftade och hans små tänder ville gärna borra sig in i min näsa. Världens sötaste lilla isbjörn!

Vårt första möte

Han och Mini lekte så mycket och så bra med varandra, man såg inte vem som var vem, bara en svart-vit boll som "rullade" fram. Tyvärr så växte Mini ifrån buset.
De var väldigt söta tillsammans.

Buspojkarna

Jag har så många minnen med Wille, bara fina sådana. Hur glad han blev när vi träffades, vi hade ett speciellt band han och jag.
Som liten så var han så busig, åt både sopkvastar och barbiedockor. Han var med precis överallt och skulle alltid vara i centrum. Såklart!
Sedan blev han lugnare, men fortfarande lika fantastisk. Världens bästa vovve!
Jag hade, som med alla djur, väldigt många olika smeknamn på Wille. Wonka och Brucan är bara två exempel, det finns så många fler.


Här kommer lite bilder på min älskling:

mys i bilen

 
gott med sopborste
I mitt knä i husbilen sommaren 2011
Med Anton
Morgonväckning

Bus i trädgården februari 2012
Vårt sista möte

Det är bara tre veckor sedan vi sågs, nu kommer vi inte ses igen på väldigt länge.
Det finns så mycket att säga om denna älskade lilla vovve. Så många frågor som man inte längre kommer få besvarade. Så mycket kärlek.
En olycka händer så fort, jag kommer aldrig mer få se denna älskade lilla hund.
Jag har inte riktigt förstått hur det ligger till än, jag är fortfarande i någon slags chock. Det kommer bli svår att komma hem och märka att det bara är en liten vit tuss som möter oss i dörren.
Jag önskar att jag kunde åka ner till Ödeshög och vara med mamma, pappa och lilla Wilda, men det kan jag inte.
Lilla Wilda, hur ska hon må när hennes bäste vän inte längre finns?

Älskade Wille, hälsa Ulli från mig. Ha det så bra tillsammans ni två så ses vi igen.
Jag älskar dig!
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Walle sa...

Fy va hemskt, lilla killen!

Så otroligt söt liten vovsing<3