onsdag 21 mars 2012

knepig personal på hälsocentralen!

På sista tiden har jag gått och funderat lite på mina leverfläckar. Vissa av dem har blivit väldigt mörka och känns torra, andra är allmänt fula och utstående.
Idag tog jag tag i saken och ringde till hälsocentralen för att boka tid för borttagning av dem värsta. Det handlar om 7-8 stycken som jag vill bli av med. Frågan är om de tar bort dem som har blivit förändrade eller om de tar bort alla, räknas inte det som en "skönhetsoperation"?
Strunt samma, det är inte det jag ska ta upp med er idag.

Jag ringde som sagt till hälsocentralen och fick prata med en kvinna.
Jag uppgav mitt personnummer, berättade mitt ärende och sa att jag varit där förut och gjort samma sak.

kvinna: jag ser att du har varit hos Staffan tidigare
jag: Ja, och hos Hans Johansson och det gör jag aldrig om igen.
kvinna: Jaså? Han är ju skitbra på att ta bort leverfläckar
jag: Kanske det med han är skitdålig på att ta patienter!
kvinna: Ja! Du är inte den första som säger det!

Ok!
1. Är det ok att medarbetarna säger så här om varandra till var och varannan människa? (jag har hört det förr)
Är det schysst att hålla med en patient som säger så om en läkare?
2. Varför får en läkare, med så dåligt rykte bland både patienter och medarbetare, stanna kvar på arbetsplatsen?
Dessutom tycker jag att det är knepigt att hon använder "skitbra". Det skulle inte jag göra om jag hade hennes jobb. Jag skulle nog snarare säga något i stil med "väldigt duktig" istället, låter mycket mer seriöst.

Hur det gick?
Min läkare var uppbokad nu och hade inte schema för så långt fram, jag skulle återkomma i slutet på månaden. Den enda läkare som var ledig var, naturligt nog, Hans Johansson.
Kanske att man ska byta hälsocentral?
Vi har ju en relativt ny sådan här i Hudiksvall, en som ligger nära vår lägenhet. Dessutom har jag hört att de bästa läkarna har flyttat dit. Inte en dum idé!
Det som är lite tråkigt är bara att det inte finns MVC/BVC där. Inte för att jag har så stor användning av dem avdelningarna, men det är väl någon gång då och då när man ska förnya sitt preventivmedel.
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: