tisdag 5 februari 2013

Frusen och förkyld

När jag vaknade imorse hade jag fruktansvärt ont i halsen.
Det har tyvärr inte gått över under dagen så min hals vill mig fortfarande inte väl.
Huvudvärk har jag, en näsa som bara vill rinna och feberkänslor.
Min kropp vill att jag ska vila, men mitt huvud säger jobb, jobb, jobb.

Nu sitter jag på golvet i vår dusch och sprutar hett vatten på mina fötter.
Det dämpar kölden som har bosatt dig inuti mig.
Snart ska jag lämna min "bastu" för att sätta mig i soffan och äta knakelibrak-medicin som min käre sambo har köpt.

Televisionen ska få underhålla oss ett par timmar, men sen måste jag sova.
Imorgon är det jobb igen. Vi har en ganska stor ombyggnation av butiken som vi påbörjade idag så det finns mycket att göra. Riktigt roligt, men både fysiskt och psykiskt krävande. Bäst att få ett helt gäng sömntimmar inatt!

1 kommentar:

Andreas sa...

Duscha varmt (det ska man egentligen inte, fast det är så himla skönt!), och njut av känslan av förkylning. Det är ju inte varje dag man är det?!

Personligen älskar jag en rinnande näsa. Kör Lypsyl över både läppar, mun-näsa-mellanrum och näsa så ska du se att du känner dig bättre. Och så glöm inte att andas lite härlig vinterluft emellanåt!

Krya på dig!
Bror