fredag 17 maj 2013

Förtrollande

Jag är en tecken-person, en person som gärna letar tecken i saker. 
Detta gör jag för att få reda på hur jag ska göra, vilka vägar jag ska ta i livet. 
Allra bäst är det om tecken visar likheter med ödeshög eller Östergötland, då känns det tryggt.

Som till exempel att Harmångers kyrka är lik Ödeshögs kyrka. Eller som att, med lite fantasi, stenarna vid Rönnskär liknar öninge. Landskapet i bakgrunden skulle kunna vara Västergötland på andra sidan Vättern.


Jag har nog gjort rätt som bosatt mig i Stocka. Med lite fantasi så finns allt jag älskar i Östergötland här i Norrland. Förutom mina nära och kära förstås, men man kan inte få allt.
Jag önskar att ni alla skulle vilja komma och hälsa på oss här uppe, det finns så mycket jag vill visa er.


Precis här, där fotot är taget, ska jag sätta mig någon dag framöver och skissa. Jag, mitt block, ett gäng blyertspennor och några skränande måsar. 
Vyn är magisk, tyvärr kommer nog inte resultatet i mitt skissblock bli lika vackert, men känslan att få vara ett med naturen kommer nog väga upp.
Vem vet, mina fingrar kanske smittas av magin och ritar bättre än någonsin?


Här, från den här trappan, ska jag kliva ner i havet. Täcka min kropp med saltvatten som solen sen ska få torka upp. 


Alltså nu får ni passa på hörrni. Ute på Rönnskär finns det tre hus till salu. Kom och köp, dela denna vackra natur med oss.

Alexandra Lindgren 

1 kommentar:

Andreas sa...

Halleluja, det verkar ju görmysigt det där. Ta tillvara den stund av stillhet du nu i och med detta husköp har gett dig själv. Förbättra dina teckningsfärdigheter, bli en mästare på natur och berg, bli ännu bättre på att laga mat, ta dig tid att tänka tankar du kommer ha nytta av, vårda din relation med Anton, vårda din relation med dig själv. Som Rickard Wolf säger i sin "Solkräm": "Bo nån gång vid havet, men flytta innan du blir mjuk. Bo nån gång i en storstad, men flytta innan du blir hård".