söndag 20 oktober 2013

Höstdag

Idag har varit en fantastisk höstdag.
Vi klev upp runt 10, åt frukost i lugn och ro och gav oss sedan ut i trädgården.
Två sektioner av staketet hjälptes vi åt med att sätta upp, sedan fortsatte Anton med att såga ur vinklar och dona med annat avancerat arbete.

Jag klippte ur buskar och träd, räfsade lite löv och planterade en liten nyponros. Grannen har rensat bort buskar och träd från deras trädgård eftersom vi behöver plats att stå där när vi sätter upp staketet. De hade missat en liten liten nyponplanta så den stal jag och planterade i vår egen trädgård. Bättre än att jag skulle riva bort den om ni frågar mig :)
Nu är det bara att hoppas på att den tar sig, kanske inte är den bästa årstiden att plantera på nu. Vi får se.

Efter några timmars hårt arbete ute i höstsolen gick jag in och ställde mig vid spisen. Där stod jag tills klockan blev 20.
Ett gäng härliga äppelrecept blev det, ni får veta mer om dem under nästa vecka.




Hoppas ni har haft lika fint väder som vi den här helgen och att ni har haft möjlighet att vara utomhus.
Förhoppningsvis blir nästa vecka lika vacker :)

Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: