lördag 1 februari 2014

Ny månad, ny utmaning

Under januari månad var min träningsutmaning att följa scheman med hur många benböj och hur många sekunders planka jag skulle göra varje dag.
Det har gått riktigt bra, inte fuskat en enda dag.
Jag ser resultat på mina lårmuskler (som faktiskt har börjat synas) och min uthållighet.
Tyvärr klarade jag inte 3 minuters planka, men jag körde 2x1,5 minut istället. 

Nu går vi inbi februari och då är det dags för en ny utmaning. Den här gången kör jag lite mer varierad träning.


Idag är det lördag så jag började med 5 utfall på varje ben, 10 armhävningar och 10 burpees. Alltihop gånger tre.
Sen körde jag några benböj också, känns som att jag inte klarar mig utan dem.

Så, ni hänger väl med den här månaden också? :)

Alexandra Lindgren 

1 kommentar:

Andreas sa...

Alltså, jag hänger inte med. Min mage ligger på mina lår om jag lutar mig framåt, och drar jag inte in den så putar den ut så mina kolleger kommenterar den.

Men jag är glad att du har hittat din grej :). Fortsätt så!

Bror