onsdag 12 maj 2010

Angående Arvet!

Alltså titta på bilden i mitt tidigare inlägg, det om Arvet. Ser ni inte hur kåken förfaller?
Inlägget skulle ha publicerats i lördags, men det kom nu idag av någon konstig anledning, ni ska därför inte tro att jag har varit där idag. Icke!

Tillbaka till förfallet.
Taket har reparerats, fönstren har målats, men sen då?
Om vi inte tar tag i huset kommer det förfalla helt. Det kommer rasa ihop och försvinna.
Vill jag att huset där jag varit så många gånger och har så många minnen ifrån ska bli förstört? NEJ!
Ok, jag överdriver, det kommer inte försvinna, men det ser bara fulare och fulare ut. Från vägen sett är det lite utav ett ruckel!

Jag är villig att ägna några dagar av min semester till att klättra på en ställning (jag står inte på en ranglig stege) med en pensel i ena handen och en målarfärgsburk i den andra. Några fler som ställer upp?
Vi måste inte samla ihop hela gänget under samma period, man kan ju åka när det passar bäst för sig själv. Bara man gör något.Let me know!
Alexandra lindgren

2 kommentarer:

carin lindgren sa...

Vad bra att du ser till det, vi får väl se ang. målning i sommar.

Andreas sa...

Jag är på! Seriöst alltså. När skulle det passa dig? Någon gång i juni skulle passa mig bäst. Svara på mail