fredag 7 maj 2010

Baka bars?

Mattias lägger ner väldigt mycket pengar på sina träningstillbehör, Gymgrossisten är hans bästa vän. Inget fel med det, pengar är väl till för att rulla och Mattias ska såklart få lägga ner tid och pengar på sin träning om han vill det. Inga konstigheter!
Jag funderar lite över hans "power bars", vad innehåller dem egentligen?
Det känns som att det inte bara är nyttigheter i dessa bars, det är säkert en massa struntsaker också.
Borde man inte kunna göra egna?

Är det någon som sitter inne med förslag på vad man kan ha i dessa? Jag tänkte baka egna ikväll eller i helgen.
Jag tänker mig fikon, blåbär, solrosfrön, lite flingor, kanske lite mörk choklad? Kanske inte alla ingredienser i samma bar, men jag kanske för fler sorter.
Så, tips tack!
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Andreas sa...

De efterforskningar jag gjort på internet visar att de så kallade runebarsen är det som gäller. Du hittar recept på http://www.snabelslash.com/bo/?m=3&article=100, där du även ser en man med vältränade armar tillaga dem.

För övrigt anser jag att "barsen" inte låter så bra i det svenska språket, och jag ämnar hädanefter kalla dem för kakor. Runekakor.