fredag 28 maj 2010

"Dra åt helvete!"

Idag, när jag stod och tittade på badkläder inne på Åhléns, hör jag hur någon ropar "du, hörrdö, hallå, du" bakom mig. Jag känner på mig att det är på  mig någon ropar, men jag känner inte igen rösten så jag vänder mig inte om.
Tillslut gör jag det iallafall och möts av en sur gammal tant som vill att jag ska visa henne klänningsavdelningen.
Jag försöker förklara att jag inte hittar där (Åhléns har precis byggt om butiken) och att jag inte jobbar där.
Tanten blir galen!
Hon börjar skrika att jag är lat och att jag bara tänker på mig själv när jag inte vill hjälpa henne. Det sista jag hör är ett "du kan dra åt helvete!" och sedan rusar hon (hur fort man nu rusar ut med en rollator) ur butiken och lämnar mig där som ett stort frågetecken och allas blickar på mig. Inte alls roligt!
Alla människor i Hudiksvall är inte trevliga minsann.
Alexandra lindgren

Inga kommentarer: