onsdag 12 maj 2010

en knarkare från Ödeshög

 Här sitter jag och gör oviktiga saker. Jag kallar det för att "ta det lugnt", Andreas skulle säga att jag har för mycket fritid. Det stämmer säkert, han brukar ha rätt för det mesta!
Helt plötsligt ploppar det upp ett minne från min allra första körlektion med Fredrik Jarl på Ahlséns körskola i Mjölby. Vi åker ute vid BT-området när han säger;
"även om det är högerregeln i den här korsningen måste du kolla till vänster, det kan ju komma en knarkare från Ödeshög."

Det var verkligen en rolig tid i mitt liv, tiden med Fredrik på körskolan.
Jag var ganska dålig (usel?!) på att köra bil, men att sjunga sånger var jag desto bättre på.
Den 20 mars i år hade jag haft mitt körkort i tre år, tack för det!
"To the left, to the left"
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Andreas sa...

Ja, han var för härlig. Jag var för övrigt också en usel förare. Skillnaden mellan dig och mig är att jag fortfarande är det...