onsdag 19 maj 2010

hatar fortfarande tvättstugan!

Jag avskyr vår tvättstuga!
Jag vet att det är något jag tjatar om ofta, men det är verkligen så. Jag avskyr den!

Nu, när jag skulle tömma maskinen på sängkläder, så stinker tyget. Det är precis som om tvättmedelet och sköjmedlet inte töms, att det inte blir använt. Tyget stinker surt och starkt, nästan som någon sorts sprit. När jag luktar på det sticker det till i huvudet och jag börjar må lite illa. Precis som när man luktar på lacknafta eller liknande.
Jag slängde in den blöta tvätten i tumalren så får vi se hur det är när det kommer ut därifrån.
Jag orkar inte ringa och tjata på hyresvärdarna om det här igen, jag vill inte vara surkärringen i lägenhet 1060 som bara tjatar om allt. Nej, det får någon annan göra.
Det är på tiden att den där uråldriga maskinen byts ut, kosta vad det kosta vill. Det är ju inte direkt gratis att anlita en reparatör, det är ju mest hela tiden det springer någon sådan i tvättstugan.  Hosta upp pengar, Hanebo!

Usch, nu är den här dagen halvförstörd. Tänk om mina 6 maskiner med tvätt inte är rena?
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: