torsdag 6 juni 2013

Heja, heja! - Martina Haag

Jag älskar Martina Haags böcker. De är lättlästa och har igenkännelsefaktor, men framförallt är de roliga.
Jag brister alltid ut i skratt flera gånger i varje bok.


Den här gången läste jag Heja, heja! som handlar om Martinas vilja att hitta den rätta träningsformen för henne. Hur hon går från att orka springa i 12 minuter till att klara av en marathon.

Boken innehåller lite för få träningstips för min smak, men den är ändå riktigt motiverande och inspirerande. 
(Så inspirerande att jag gav mig ut och joggade i närmre fem kilometer igår.
Idag blev det "bara" 3,5, men jag är nöjd ändå.)

Den här borde ni soffpotatisar verkligen läsa. Då kanske ni, som jag, blir sugna på att klara av att jogga en hel mil. Kanske i ett lopp?

Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: