onsdag 3 juli 2013

Nyopererad Mozart

För ca en vecka sedan fick Mozart en svullnad på ena sidan. Man fick inte röra den, då skrek han. De senaste dagarna har man fått röra där utan att han har reagerat, han har inte ont längre. Svullnaden har däremot blivit värre.

Idag ringde jag till smådjurskliniken i Hudiksvall och bokade en tid. Åkte in någon timme senare och fick konstaterat att svullnaden var varfylld och en operation skulle göras.
Jag lämnade Mozart där, i den där lilla metallburen. Runt halsen fick han ett band med hans namn på. Lille stackaren, det gör så ont i mammahjärtat att åka ifrån honom.


Jag åkte hem igen, tog på mig träningskläder och joggade lite drygt 4km. Tillbaka på vår gräsmatta blev det 60 armhävningar och 60 situps. 
Det är väldigt vackert väder ute idag, perfekt väder för att klippa ur döda grenar ur syrenbuskarna. Jag har läst att man  ska göra det på sensommaren/hösten, men det gjordes idag ändå. I början av juli. 


Medan jag klippte och sågade lyssnade jag på en sändning av sommar i P1. Kristian Gidlund stod för pratet, en 29-årig kille med cancer. Gripande. Sorgligt. Värt att lyssna på. När han läste upp sitt brev till det barn han aldrig kommer få rann mina tårar. Oerhört starkt.
Då jag skriver detta från min iPhone, kan jag tyvärr inte ge er någon direktlänk till sändningen, men ladda ner sr play-appen för all del. Eller gå in på Sveriges radios hemsida och leta er fram där. Fast jag rekommenderar appen, det blir nog fler gånger jag tipsar om pratet i sommar.

Klockan 16 hämtade jag lille Mozart. Han var alldeles nyvaken och yr den lille stackaren. Hans medicin fick jag springa in på Apoteket och hämta ut. Alltså verkligen springa, jag ville ju såklart inte att Mozart ska vara ensam i bilen för länge. Under hemresan sov han större delen av tiden och när vi kom hem gick han runt litegrann på golvet. Han lade sig ner i köket och där ligger han fortfarande.  Sovandes.



Han ska medicineras i sju dagar nu. Under tiden får han vara utomhus och han får slicka i såret, tur det. Inte kul att behöva ha en tratt på huvudet och hålla isär honom från mini så inte han heller kommer åt att slicka.
Mammas lille pojke!

Alexandra Lindgren 

Inga kommentarer: