fredag 19 juli 2013

På upptäcktsfärd

Jag öppnade dörren till balkongen för att känna på vädret. Mini slank ut och hoppade upp på balkongräcket. Ingen fara, det är brett och mini är smidig och smart.

Det jag inte tänkte på var att man, om man är en liten smal katt, kan hoppa ner på ett litet tak nedanför. Mini testade!


Det som däremot var lite svårare var att ta sig tillbaka till balkongen igen. Han tänkte hoppa upp på det stora taket, för att via hängrännan klättra till mig (antar jag att han tänkte, vem vet hur en katt tänker?), men jag tror inte han vågade. Han gjorde flera ansatser till att hoppa, men fullföljde det aldrig. Tur, det taket är brant och det blåste ganska rejält ute. 

Istället fick jag locka honom till mig, sträcka mig så långt ut jag kunde över räcket och lyfta upp mini i nackskinnet. Stackars lilla katta :(
Han verkade iallafall bli glad över att slippa vara kvar på taket.

Nu ligger han hos mig i soffan. Tillsammans ska vi ge oss på operation lära sig virka.

Alexandra Lindgren 

Inga kommentarer: