söndag 5 januari 2014

Flyget bokat

Hur går det med januariutmaningarna hörrni? Kör ni plankan och squats varje dag?
Ibland hinner jag inte på morgonen, men då kör jag på lunchrasten eller när jag kommer hem från jobbet.
Måste skaffa någon form av vikt, squatsen (benböj) känns ganska lätt utan.

Det är idag den femte januari. Om två månader är jag i Zimbabwe vid det här laget. Idag sitter jag i soffan med en sovande mini i famnen.
Anton sitter bredvid och tittar på hockey-VM. Inte helt intressant enligt mig.
Jag har roat mig med att boka flygresa till och från bulawayo, Zimbabwe. Cirka 8500kr gick det på, inte billigt att uppleva sina drömmar. Förhoppningsvis värt det.



Nu är de största punkterna avprickade på min att-göra-lista. Resorna är bokade, jag är garanterad plats både på volontärcentret och på flyget.
Det som nu kvarstår är några vaccinationer, koll av visum, betalning av volontärresan och planering av packningen.
Känns som att tiden kommer rusa iväg och helt plötsligt är jag där. Så häftigt!

Alexandra Lindgren 

Inga kommentarer: