onsdag 15 januari 2014

Styrka, svett och städning

Gårdagen bjöd på en hel del träningstillfällen och bortstädning av julen.

Jag klev upp på morgonen, satte på mig träningskläder och körde ett magpass med diverse situps och plankan. Hur går det för er med januariutmaningarna?  Igår var det 80 squats och 1min 20 sek planka, gjorde ni det?

Efter träningen gick jag upp i lägenheten och bäddade ur alla sängar sedan besöket i nyår. Fick tvätta alla lakan i tre omgångar, så mycket var det. Då vi inte har torktumlare är hela huset fullt av påslakan, men det försvinner in i skåpet idag.

Började plocka bort alla julsaker, byta gardiner och slänga ut granen. 
När jag hade packat ner alla saker i kartonger och skulle bära ut dem i förrådet såg jag att det hade kommit en hel del snö. Tänkte att jag skulle skotta lite vid dörren bara. Det utökades mer och mer så tillsist hade jag skottat både vid huset, garaget och hela uppfarten. Ca två timmar tog det om man vill mäta i tid. Vill man hellre mäta i hur många avsnitt av P1s radiopsykologen det gick åt så är svaret fyra. 
Himla intressant program det där. Finns att lyssna på i Sveriges radios app.




Gick in och lagade färsfyllda paprikor till middag. Slängde in mig maten, hämtade upp Eve och åkte till jättendal för träning.
Ett pass body attack, riktigt tuff konditionsträning. Hopp, studs, armhävningar och planka om vartannat. Härligt.
Direkt efter körde vi det nya GRIT-passet. 
Skivstång och viktplatta behövdes till det och sedan var det vara att lyfta och kämpa 30 minuter. Det var jobbigt och tungt i slutet, men ingen favorit. Jag tror jag håller mig till bodypump :)


Det var den träningsfyllda gårdagen.
Den här onsdagen bjuder på vilodag i plankutmaningen, men 85 squats.
Sedan blir det frukost och en tur in till stan.
Dos två av hepatit B står på schemat, kanske något mer vaccin, minns inte riktigt hur vårt upplägg ser ut. 
Sedan ska jag köpa broddar till mina löparskor. Så fort det blir liiite mildare så ska jag ge mig ut på gatorna igen.

Ikväll blir det tjejmiddag i Baggälve, det ser jag fram emot. Var riktigt längesedan vi träffades nu!
Det var mitt upplägg för dagen, nu vet ni var ni har mig :)

Alexandra Lindgren 

Inga kommentarer: