tisdag 9 september 2008

20 år!

Hej och hå, här går det undan!
Nu är jag 20 år och har klivit in i "vuxenvärlden". Jag vet inte om jag känner mig så vuxen, det blir jag nog först om 25 år. Eller liknande.
Konstigt nog har jag inte varit på Systembolaget än. vet inte vad jag ska köpa, kylskåpet är redan fullt med cider. Gå dit bara för att man ska? nja!

I helgen var mamma, pappa, farmor och Ulli här. det var jätteroligt att träffa dem, det var så längesedan. Vi gick på marknan en stund, köpte lite korv och Glada hudikspelet. det är ett roligt spel, ungefär som Finans. Svåra frågor att svåra på bara, speciellt när man inte är härifrån!

När vi kom hem från marknan var det dags för paketutdelning. jag fick mitt mycket efterlängtade symaskin!
Jag har redan hunnit laga Mattias arbetsbyxor. Ska laga mina egna när tid finnes!
Funderar på att köpa tyg och sy egna påslakanset, det vore skoj!

På lördagkvällen var vi ute och åt på Texas. maten var supergod, jag blev verkligen mätt. Farmor höll tal, jag drack drinkar med tomtebloss och skrattade mycket. Kvällen avslutades med utgång på Café August. Mamma dansade så svetten rann, jag höll mig ganska lugn. Jag var ganska trött!

På söndagen den 7 september ställdes min klocka på 07:12, det var tiden jag föddes för 20 år sedan! Mattias gav mig en volumemaster som present. En underbar sak! Den fungerar verkligen, frisyren håller hela dagen. Perfect :)
Han tänkte överraska mig med 20 ljus på en bricka, men jag hann vakna innan så han tyckte att det förstördes lite. Tanken som räknas, han är en gullunge!

Mina kära gäster åkte hem runt tre på eftermiddagen. Bilder från helhen kan ni se på min bilddagbok. Orkar inte lägga upp alla bilder här :)

Nej, det här har jag då inte tid med längre. Måste åka till Ica och köpa lite grejer inför middagen ikväll. Det är nämligen min tur att bjuda på tre-rätters idag. Hoppas det blir gott :)

20 år,
Alexandra Lindgren

Jag tänker på dig kära bror!

Inga kommentarer: