torsdag 11 september 2008

Saknad

En av mina favoritlåtar just nu är Shy med gruppen Sonata Arctica. Ville bara säga det :)

Ibland kan jag undra om det verkligen är så här det ska vara. Varje gång vi har middagsbjudningar och Elins mamma ringer känner jag saknad. Saknad av min mamma!
Varje gång folk pratar om den och den personen som jag inte alls vet vem det är känenr jag saknad av mina Östgötska/Småländska vänner. När jag bodde där nere visste jag allt om alla, nu vet jag knappt någonting längre.

Jag trivs här uppe, jag gillar området jag bor i. Staden är väldigt fin, jag gillar hamnområdet. Det är lite som Gränna, mycket upp och ner. Fin stad!

Samtidigt kan jag känna saknad. Inte av Ödeshög, det stället borde inte få finnas. Fast samtidigt har jag fått en fin och trygg uppväxt där. Hade jag varit samma person om jag växte upp i Stockholm/gävle/Kiruna etc?
Nej, jag tror inte det.

Nu fick jag en sådan där jobbig känsla. En känsla av att vilja gråta en stund, en känsla av saknad och tvekan. Vill jag bo så här långt bort från min familj hela livet?
Var ska vi annars bo? Mattias har ju fast jobb här.
Som VVVSare (vad heter det? vvsmontör? vvsinstallatör? vvsarbetare? skitsamma!)
kan man få jobb var som helst, men han trivs så bra där han är nu. han har roliga och bra arbetskamrater och nära till jobbet.

När jag tänker på framtiden tänker jag mig närmare mamma. I min fantasi ska mina barn (om jag nu får några) ha nära kontakt med sina morföräldrar. De ska känna varandra från start. jag vill inte att mina barn ska ha det som jag hade det. Jag lärde känna farmor på senare dagar. Nu lät det som att jag har haft den sämsta uppväxten ever, men det var verkligen inte så jag menade!
jag har haft det bra!

Hmm, livet är svårt.
Förhoppningsvis löser alla frågor sig med tidens gång. Det vore lustigt annars!

Jag får träffa min syster och min mamma imorgon, det ser jag fram emot! <3


Varför sitter jag här?
Jag har bara packat mina scrapsaker än sålänge, inte kläder. Måste skynda på nu, vill ha allt klart imorgon.
Måste sluta lyssna på låten (som jag tipsade om längre upp) nu, kanske skulle lyssna på något glatt?

Nu ska jag packa snabbt så att jag kan lägga mig och kramas länge med Mattias ikväll, jag behöver det nu!

Med en stor portion kärlek,
Alexandra Lindgren

3 kommentarer:

Anonym sa...

Japp snart ses vi! Ska bli så kul! Kan det kanske vara därför du tänker så just nu, för att du är på väg "hem"? Kram

Anonym sa...

Förkylningsteet finns på Två Gröna Bönor. Det ligger vid Color Box, om du inte visste det. Jättemysig liten butik m ett stort sortiment av te och kryddor i lösvikt, plus en massa annat. Om du inte varit där tidigare, så måste du gå dit genast.

Förkylningsteet blandar dom själv och det innehåller en massa saker som ska vara bra mot förkylningar. Lavendel, anis, kamomill osv. Jag tror faktiskt att det hjälper!

Anonym sa...

Annars finns det även ett apotek på drottninggatan mittemot läkarhuset, som jag har hört ska vara ganska bra. // Hannah