måndag 1 september 2008

Grillfest på JYSK

Tiden går så fort, det är redan september!
(6 dagar kvar till min 20-årsdag)

I lördags hade JYSK en fest som jag självklart var på. Klockan 17 kom jag dit och möttes av en helt nedsläckt butik med några få ljuspunkter i form av blinkande lampor. Det kändes precis som ett mellanstadiedisco då man väntade på att bli uppbjuden. Nostalgi!
Vi drack bål, åt supergod mat och lekte lekar. Mitt lag vann 2 av tre tävlingar :)

Helt plötsligt sa de andra åt mig och Annso att sätta oss ner, sedan försvann dem. Vi satt där som två fån och undrade vad som skulle hända!
Efter en stund kommer de in på led med varsitt tänt ljus i handen samt tårta och sjunger "ja må de leva". Jag fyller 20 på söndag, Annso fyller 30 imorgon!
Jag fick en flaska champagne/vin och ett presentkort på Systemet! Hur gulligt som helst!

Efter några timmar blev det dags för utgång på August!
Ganska lite folk, men vad gör det? Vi hade ju varann ;)
TACK MAGNUS!!!

Vid lite efter två på natten skjutsade P-O hem mig så jag slapp gå!
En jätterolig kväll som vi måste göra om!


På söndagen började Mattias känna sig förkyld, jag också lite smått. Hoppas det inte bryter ut på riktigt!
Mattias ville se på fotboll och eftersom vi inte vill lägga ut en massa pengar i månaden på canal+ så fick vi gå ner på Manis sportbar. Ja, jag var på en sportbar!
Där åt vi även mat, hur gott som helst!
Grillad kyckling i marinad med friterad bakpotatis och fetacreme. Nå, lät det inte gott?


Imorse ringde det på dörren. Jag öppnade och släppte in hyresvärden så att han kunde mäta badkaret. Jag hade bara på mig en morgonrock så det var ju lite småpinsamt!
Efter ett par timmar kom Comfortkillen och installerade ett nytt badkar så nu är det fint igen!
det förra badkaret var från 60-talet så det var nog dags!!!
Ikväll ska vi nog inviga det :)

Pratade precis med mamma i telefonen!
Hon sa att farmor följer med hit på fredag/lördag. Så roligt att få träffa lilla farmor <3

Vad ska jag laga för middag?
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Carin Lindgren sa...

Grattis till badkaret. mat? laga till något av det du o Andreas alltid gav till förslag när ni var små. T.ex. ............. i lingonsås.
Vi ses på Fredag. ka bli kul.
Kram Mamma