fredag 26 september 2008

Planer

Idag ska det bli mys här på Långgatan. I alla fall i lägenhet 1060, de andra kan jag inte svara för!
Det ska bli tre-rätters med vin och mys. Det enda Mattias vet är att han ska vara hungrig när han kommer hem efter jobbet. "Ska det bli tacos?" frågar han lyckligt. Nej, det ska inte bli tacos. Det ska bli något annat. Jag vet varmrätten, men för - och efterrätt ska jag nog klura ut snart.
Måste skriva en nota och åka till Ica!
Om någon har förslag på vad som ska inköpas kan ni ju alltid hojta!

Nu är det fredag!
Det ska bli härligt att ha Mattias hemma hos mig i två dagar, jag går ju ensam hemma hela tiden. Jag har inte jobbat på en vecka nu, känns trist!
Måste verkligen hitta på något att göra!
På arbetsförmedlingens hemsida finns det bara jobb som inte passar mig. T ex lärare elelr personlig assistent. Alla som känner mig vet att det inte skulle fungera!

Jag funderar på (och det här är ENDAST funderingar, inget min familj borde hänga upp sig på!!!) att läsa Matte C på komvux så att jag kan söka till Ekonomprogrammet på Högskolan i Gävle. Jag tror att jag skulle trivas bakom ett skrivbord!
Fast skulle jag det? Åh, svårt!
Jaja, det tål att tänkas på i alla fall!

Jag klarar inte av den där katten alltså!
Precis nyss, när jag satt här och skrev, hörde jag två smällar bakom mig. Katten hade hoppat upp i "fel" del av fönstret och rivit ner två blommor. En "tjockbladig" sak och en Svärmorstunga. Tur för honom att inget gick sönder (och att han hann gömma sig under soffan!)
Några "kvistar" av den "tjockbladiga" växten gick av. Nu är frågan vad man gör med dem? ställer dem i ett glas med vatten eller stoppar ner dem i blomjorden?
Mamma hade kunnat svara på det, men nu är hon i Tunisien. Jaja, förhoppningsvis är det någon av er därute som har svar. Jag hade tyvärr inte någon bild på den, orkar inte ta någon heller. Åh, jag blir så matt!


Nej, nu ska jag återgå till mitt receptsökande på internet. Om ni har förslag får ni gärna ropa!

Börjar få ont i halsen igen,
Alexandra lindgren

1 kommentar:

Andreas sa...

Men kära syster, det är ju FANTASTISKT om du vill börja läsa Matte C! Om du har funderingar och spörsmål så ska du såklart höra av dig till din favoritbror! Jag hjälper dig mer än gärna!