söndag 2 november 2008

Fallet som hade kunnat döda!

När vädret ute visar vinter tänker jag inte vara sämre. Jag tänker ägna mig åt vintersysslor. Det är inte tillräckligt med snö för att åka skidor, inte tillräckligt med is för att angla. det är heller inte läge att göra snögubbar!
Däremot är det ett perfekt tillfälle att tappa upp ett hett bad, ta på en ansiktsmask, manikyrera naglarna och läsa en god bok. Vad tror ni om det?

Mattias sitter bredvid mig och spelar NHL 09!
Det kan man också kalla vintersyssla! Det är ju faktiskt ishockey!
Minis ligger i sängen och vilar.
Ja, här hemma är det vinterstämning!


Måste bara berätta om hur jag häll på att ramla i stengolvet på JYSK idag. Från relativt hög höjd dessutom!
Jag stod vid lagerdatorn då det kom in en kund på lagret och ville att jag skulle ta ner en kontorsstol till honom. Sagt och gjort!
Jag ställde stegen mot lagerhyllan och började klättra. Helt plötsligt glider stegen iväg, men stoppas (som tur var!!!) av ett par kartonger. Jag glider med stegen och ramlar nästan ner. Mitt skrik fick kunden att komma till mig och plocka ner stolen själv.
Jag funderade på att ringa mamma, men avstod. Jag var ju tvungen att jobba!
När hjärtklappningen hade avtagit gick jag ut i butiken och jobbade vidare.
Det här är något jag aldrig vill uppleva igen, fallet kunde ha gått riktigt illa mot stengolv!


Nej, nu ska jag ägna mig åt mina vintersysslor!
Alexandra Lindgren

2 kommentarer:

Andreas sa...

Jag är mycket glad att du klarade dig kära syster! Obeskrivligt glad!

carin lindgren sa...

Vad roligt det är att läsa Andreas inlägg, att ni är rädda om varandra och bryr er, med tanke på hur ni behandlade varandra när ni bodde under samma tak.
Mysiga mammakramar