tisdag 25 november 2008

Ipred!


nu ligger jag med huvudet över bänken på cul. Jag är så trött på att jag alltid ska fastna när det inte finns någon lärare i närheten! Min hjärna är felinställd! Jag kom just att tänka på att mattias sa att han höll på att ladda ner 4 filmer igår, men han kom inte ihåg namnen på dem. Det hela glömdes bort! Nu vill jag veta vilka det var! Det gäller ju att passa på att ladda ner innan april nästa år. De där högavlönade idioterna i regeringen vill ju stifta en ny lag. En idiotisk ipred lag. För det avskyr jag dem. Tror ni verkligen att typ morgan freeman blir arg om jag laddar ner någon av hans filmer. Eller metallica? Får inte de in hur mycket pengar som helst ändå? Visst, eva dahlgren blir sur, men vem laddar ner från henne? Fånig lag! Vore det inte bättre att man lade på lite extra på bredbandsräkningen istället? Att man fick ladda ner hur mycket man ville och betalade en liten avgift på räkningen? Mycket bättre! De som inte vill ladda ner får väl betala ändå och se glada ut, precis som alla som inte har tv, men ändå får betala tvavgift på kvarteret seglet. Ja, det tycker jag. Nästa val ska jag rösta på allt annat än moderaterna, andreas får säga vad han vill! Nu ska jag försöka få några tal räknade igen, lika bra!

1 kommentar:

Andreas sa...

Dyra syster,

Dina ord är tankvärda, men jag tycker inte dina argument håller. För det första, med din inställning att kollektivet ska betala för vissa individers personliga intressen närmar vi oss ett samhälle jag inte vill leva i. Vissa saker bör naturligtvis finansieras av kollektivet. Saker vi alla gynnas av, såsom en frisk och välutbildad befolkning eller ett likabehandlande rättsväsende. Jag förstår dock inte alls hur kollektivet skulle gynnas av att du och Mattias har gratis filmkvällar.

För det andra, denna extra avgift som ska läggas på bredbandet; vem ska den gå till? Är det upp till din bredbandsleverantör att bestämma vilken regissör som pengarna skall skickas till? Eller ska de hålla koll på precis vad du gjort på internet, så de kan ersätta diverse upphovsmän därefter? Det tycker i alla fall inte jag verkar trevligt.

För det tredje tillhör våra regeringsmän bland de lägst avlönade i Europa, och frågar du mig tycker jag nog de är värda varenda krona. Tänk dig själv vilket otroligt ansvar deras arbete innebär, för att inte tala om det ständiga kravet att dygnet runt hålla sig à jour alla aktuella händelser.

För det fjärde önskar jag dig lycka och välgång i dina studier!

Kram,
Bror