måndag 10 november 2008

Middagsdags

Nu är tvättkorgen nästan tom. Allt som ligger där i är två plagg som jag måste tvätta för hand. Alla som har gjort det vet hur trist det är att handtvätta, därför skjuter jag det på framtiden.
Mellan 9:30. 15:30 har tvättmaskinen gått varm. 6 maskiner har jag kört!
Vad har jag fått all den tvätten ifrån?

Nu är klockan 16:29 och om 1 minut slutar Mattias jobba. Hoppas han kommer hem snart så att maten inte hinner kallna. Idag har jag nämligen lagat pannbiffar med grönsaksfräs och potatismos. Till det gjorde jag en brunsås. Det har jag bara gjort en gång tidigare sålänge vi har bott här. Den gången blev den helt lila på grund av beläggning i stekgrytan. Inte roligt!
Den här gången gjorde jag den i stekpannan istället, mycket bättre! :)

Nu kom han hem så nu blir det mat :)
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: