onsdag 19 november 2008

Klagomål!

Jag har fått önskemål av min syster om att jag ska lägga ut min "Missnöjd"-lista från restaurangen jag och mamma åt på i lördags. Under middagen satt jag och skrev ner plus och minus på en servett. Listan kommer jag nu skriva av precis som det står på servetten. Jag orkar inte förklara eller förtydliga. Funderar ni på något kan ni ju fråga ;)
Jag räknade till 7 minus och 5 plus. Inte helt värdelöst ändå!

Plats: Bamboo City Mongolian Barbecue
Drottninggatan, Stockholm

Minus:
1. Kocken "krockade" med min stol utan att be om ursäkt.
2. Visste inte vid vilket bord vår dryck skulle serveras.
3. Blött av vin på golvet.
4. Servitören kunde inte bära tallrikar utan att tappa bestick i golvet.
5. Personal kom till vårt bord med en "handdator" och frågade om vi hade beställt det som stod på skärmen. Dålig koll!
6. Väldigt hög ljudnivå.
7. Alla bord hade levande ljus utom vårt.

Plus:
1. Färska och äkta blommor på borden.
2. God mat
3. Fina tandpetare, de var "svarvade"
4. De visste vad "sugrör" hette på svenska
5. När vi gick fick vi en liten nalle.

Jag inser, nu när jag läser det här, att jag var väldigt kritisk i lördags. Fånigt kritisk!
Det där med nallen tror jag berodde på att jag såg så sur ut. Ingen annan fick nämligen en sådan. De gjorde det nog för att vi skulle komma tillbaka någon gång. Vad är tacken för det? Jo, jag hänger ut dem i min blogg :)

Vill bara tillägga att maten var väldigt god!

Så, Martina, nu har du hela listan ;)


Idag var vi i matsalen på "Stallet" och lyssnade på våra hyresvärdar och hyresgästföreningen. Vi var de yngsta i lokalen, medelåldern var väl iaf 50. Kanske mer?
Mötet gav inte så mycket heller!
Vi trodde att det skulle vara information om hur mycket hyran skulle höjas med, men den förhandlingen var inte klar.
Hyresgästföreningen gick inte med på 3.7%, vi får se vad det slutar på!
Däremot fick vi reda på en hel del om de andra hyresgästerna på Seglet. Några av dem iaf! Hur de bodde, vilka hyror de hade och liknande. Spännande och intressant!
Det roligaste av allt var ändå att Mattias nu ingår i en liten grupp hos hyresgästföreningen. DE ska ringa till honom någon gång då och då och höra hur läget är här. Om vi trivs, om något måste åtgärdas, allt möjligt. Mycket spännande :)


Nu är klockan läggdags ser jag, en ny dag väntar imorgon. En ny dag full av matteräkning!
Hoppas isen är kvar på sjön i helgen så vi kan åka ut och angla, det skulle jag behöva nu. Komma ifrån matten ett tag!
Godnatt,
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Andreas sa...

Haha, de visste vad sugrör hette? Det är ju inte illa på en svensk restaurang ;)