söndag 14 april 2013

En förmiddag i mammas trädgård

(Detta inlägg skrevs 10/4)

Under förmiddagen idag har jag varit ute i trädgården och räfsat löv.
Skönt med frisk luft, men otroligt mycket jobbigare än vad jag trodde att det skulle vara.

I vår kommande trädgård har vi en hel rad med syrener och sedan är det skog på båda sidorna av huset. Detta innebär en hel del arbete, men under härliga vår/höstdagar kan det kanske vara skönt. Fördelen med vår trädgård jämfört med mina föräldrars trädgård är storleken. Vår trädgård är så mycket mindre.

Jag sitter nu inomhus i soffan och fascineras över hur fort man får valkar i händerna av trädgårdsarbete. Och hur lerig man blir över hela kroppen. Nästa gång ska jag ha på mig mer lämpliga skor.

Wilda och Wincent har sprungit runt mig hela tiden. Trevligt med sällskap :)













1 kommentar:

Andreas sa...

Walla hey, ser mysigt ut! Fin bild på dig.