torsdag 18 april 2013

Joggingpass

Det regnar ute, jag ligger kvar i sängen ett tag till. Klockan tio bestämde jag mig för att jag hade legat tillräckligt länge. Klev upp, drog på mig träningskläder och gav mig ut på en joggingrunda.

Jag vet inte om jag gör fel med mina löpsteg, ska man ta färre, men långa steg eller fler korta? Jag varierar!

Jag sprang samma runda som sist, lite drygt tre kilometer. Den gången sprang jag på lite mer än 18 minuter och den här gången på 18.45.
Förra gången kände jag blodsmak i munnen och var helt död när jag kom hem. Den här gången gick det bättre (fast jag var fortfarande tvungen att gå 50m), ingen blodsmak och när jag kom hem kände jag mig pigg.
Kan det bero på den halva burken Celsius jag drack innan passet?

Jag kanske inte tog ut mig lika mycket? Halva sista kilometern pratade jag förvisso i telefon den här gången, kanske därför jag kom in på sämre tid.


I vilket fall som helst är jag stolt över att jag tog mig ut trots regnet! Heja mig!


Inga kommentarer: