torsdag 3 januari 2008

Amatörfotografen

igår när Mattias steg upp ur sängen för att gå till jobbet gosade jag ner mig under täcket och somnade om. Härligt - trodde jag!
Klockan 07.13 ringde Anna-Karin och frågade om jag kunde jobba. Visst svarade jag!
Inte alls så jag ville spendera min dag, men det li ju pengar. Nu har jag i allafal säkrat att få liiite pengar i februari månad. skönt det!

Jobbade till 15.00, sen åkte jag hem. Började rensa min datot på en massa konstig och urgammal musik och tog bort en massa bilder. När jag var färdig hade jag fått 2.7GB ledigt igen :)

Sen kom Mattias hem, då åkte vi till ica. gick till postavdelningen och hämtade ut kameran som hade kommit då. wihii!
den var jättefin! nu blir det till att fotografera. inte för att jag är duktig, men det är kul.
sen kommer bilderna upp här och på bilddagboken! (där jag förövrigt borde byta namn! lillastemig känns lite sådär :P)



just nu har jag mest bara tagit kort på Mattias, fula kort. :)

senare på kvällen kom Pelle och Emma och hälsade på. det var tevligt, även om det inte var så länge!


Idag låg jag i sängen och vaknade en gång i timman och var nervös. jag bara väntade på att bli inringd till Jysk. ville inte! idag vill jag gå ut och ta kort i det fina vintervädret. eller städa lägenheten? eller tvätta kläder?
Äh, det får bli som et blir.
om ingen annan har något roligare förslag?! (inte för att många läser min blogg och komemr se de där då, men de som gör det kan ju komma med et förslag :P)
fika eller så?!


funderar på om man skulle ta och lägga in lite på tradera. har en massa kläder och böcker jag vill bli av med. mattias har ju ett å annat spel han vill bli av med också. nu när vi har en bra kamera så kan vi ju göra det lite snyggare.
aja, den som lever får se!


förresten så funderar jag på om jag ska klippa håret typ såhär?!



lite olika långt hår på sidorna. men vad gör jag med håret där bak? :S

aja, vi får se hur det blir.
hejsan hoppsan!

Alexandra Lindgren - Amatörfotografen

Inga kommentarer: