tisdag 29 januari 2008

Scrapbooking på allvar

Hej farmor! <3



Nu har jag kommit efter med bloggandet känner jag. Det var ju några dagar sen sist. Det beror på att jag ej har haft tillgång till någon dator. Mattias har suttit vid sin dator och Pelle har suttit vid min.
Det har iaf varit så när jag har känt för att blogga!
jaja, nog om det!

Resan hem gick bra, inga större problem. Det lilla problemet som var var att utropen inte fungerade på X-tåget. De kunde inte ropa ut var vi var någonstans. helt plötsligt stannade vi med tåget och så stod det "Gnarp" på skylten. Mitt hjärta stannade någon sekund, tills jag upptäckte att vi bara var i Söderhamn. Jag hade inte åkt för långt! :)

Mattias hade lovat mig att hämta mig på stationen i Hudiksvall. tror ni han stod där och väntade på mig? nej!
besviken började jag gå hemåt, drog den medeltunga väskan i snön. Efter ungefär halva vägen mötte jag en fiat som kom i all världens fart, Mattias! jag ringde till honom och sa att han kunde vända, jag hade redan börjat gå. När vi kom hem satt Pelle här inne. Inte precis vad jag ville ju då. Jag ville ju tända ljus och sitta och gosa med Mattias i tv-soffan. Hah! vilket skämt!
jag fick gå och lägga mig efter ett tag, sedan kom Mattias efter någon timma eller så.



Gårdagen spenderade jag framför datorn. Jag tittade på en massa olika scrapbookingsidor på Internet. Jag fastnade för en och beställde lite saker. Lite akrylfärger, en stämpel och sådant som kan vara bra att ha!
Jag brände en massa fotografier på en cd-skiva som jag idag har varit på stan och lämnat in. I slutet av veckan kunde jag hämta fotografierna.

Idag var jag inne på Bokia och köpte en papperskärare. Jag letade efter ett nytt album också, men de hade bara album med 10 plastfickor i. Man kunde inte fylla på med nya heller. tror jag iaf?!
Sen åkte jag till Ica kvantum för att handla lite. Skulle köpa chili, men de hade inte det där så jag fick åka till Ica Träffpunkten och köpa det. De hade inte minichili, så det fick bli en normalstor med mild smak och jalapenos med medelsmak. Mattias vill ha det starkt, men då får han nog åka till en annan stad ser det ut som!

Idag ska jag koka fisk och servera det tillsammans med kokt potatis och kryddpepparsås. Det äter man ju liksom aldrig, nu ska det ätas! :)
Sen vid 19.00 börjar puls/bas-passet som jag och Elin ska köra.
efter det blir det Ugly Betty, i huvudet på gynning och gossip girl. det hade premiär idag så jag får se hur det blir!

Imorgon ska jag gå till Arbetsförmedlingen en sväng, måste uppdatera min handlingsplan. Trist att vänta i ca 30 minuter för ingenting bara :(
Sen ska jag även ringa till Vaccinationsmottagningen och boka en tid till min andra och sista dos av havrix.


På lördag är det bestämt att Jyskgänget ska ut och äta på texas. vad ska man ha på sig?
först blir det mat, sen går vi hem till Annso, sen blir det eventuellt utgång.
ja, den stora frågan är vad man ska ha på sig!


Nu ska jag titta vidare efter scrapbookingtillbehör, sedan ska jag börja med matlagningen. Mattias är säkert hungrig när han kommer hem från jobbet!

Ha det nu så bra så hörs vi inom en snar framtid!

Tjillevippen,
Alexandra Lindgren

3 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig blogg med stiliga bilder.
Är det drottningen av Saba ?
Den gamla tanten.

Alexandra Lindgren sa...

haha. vem är drottningen av Saba? måste köra en wikipedia på den :P
det är min übersöta farmor. <3

BL sa...

nog är det en drottning alltid!
fast gammal tant? anonym har nog inte träffat henne...